Veel gestelde vragen2018-03-17T09:13:22+01:00

Veel gestelde vragen

Wat is jullie Privacy Beleid?2018-06-07T14:57:31+02:00

Wij hechten veel waarde aan de bescherming en juist gebruik van uw persoonsgegevens.

In dit Privacy Beleid willen we heldere informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens in het kader van de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke sinds 25 mei 2018 van kracht is.

Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Wij houden ons in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Voor de nadere uitwerking van ons Privacy Beleid leest U hier verder.

Waarom zou ik kiezen voor IMS Van Markus?2017-05-03T12:09:27+02:00

Wij leveren professioneel werk met een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding , geven eerlijk en deugdelijk advies, doen ons uiterste best voor u, komen onze afspraken na en hechten aan een persoonlijke, klantvriendelijke benadering.

Meer wensen? Wij horen het graag!

Waarom spuiten en niet zelf schilderen?2017-03-18T12:18:08+01:00

Spuiten is altijd strakker en mooier, betere laagdikteverdeling, minder stof in verf, betere overgangen bij profielen e.d.

Tevens zijn de spuitlakken veelal sterker en gaan veel langer onbeschadigd en blijvend mooi mee.

Ik twijfel tussen 2 kleuren, de glansgraad en of het bij de andere meubels past, wat nu?2017-05-03T12:09:46+02:00

Geen probleem, wij hebben meestal wel een aantal kleur- en glansgraadmonsters beschikbaar.

Tegen een kleine vergoeding maken we graag een groter monster met daarop de verschillende mogelijkheden in exacte kleuren en mogelijke glansgraden, zodat u thuis gemakkelijk een juiste keuze kunt maken.

Kunnen jullie snel zeggen wat het kost?2017-05-03T12:10:08+02:00

Ja, als u ons één of meerdere foto’s van het object stuurt, alsmede de (circa) afmetingen van de te spuiten oppervlaktes. We bekijken dat en bespreken met u de wensen en mogelijkheden We geven dan direct een indicatie. Als we het object binnen in ons bedrijf hebben, maken we een definitieve prijsopgave.

Wat is de levertijd?2017-05-03T12:11:08+02:00

Wij hanteren een normale levertijd van 10 werkdagen (2 weken).

Speciale spoedgevallen kunnen in overleg sneller, maar ga voor een juiste behandeling en goede uitharding wel uit van ten minste 3 dagen.

Bij spoedklus, noodoplossing of (winkel-)oplevering: binnen één, twee dagen is natuurlijk mogelijk, maar extra gemaakte kosten worden wel doorberekend.

Gaat spuiten wel met al die beschadigingen, krassen en/of stukken eruit?2017-03-18T12:19:42+01:00

Ja, dat gaat uitstekend.

Maar we kijken eerst samen wat we wel of niet repareren, want bij een authentiek meubelstuk moet je meestal niet alles “als nieuw” willen maken.

Bepaalde unieke beschadigingen (bijv. slijtdelen, die weg zijn) laten we dan voor het grootste deel zitten, maar worden wél voorzien van een perfecte verfafwerking, waardoor het geheel een verzorgde én authentieke uitstraling krijgt.

Kunnen jullie ook meubels volgens mijn kleurontwerp in meerdere kleuren spuiten?2017-03-18T12:20:07+01:00

Ja, juist met spuiten behaal je dan ook veel mooiere resultaten.

We hebben wel graag een duidelijk ontwerp en vooraf bespreken we de detaillering.

Minimale ordergrootte?2017-03-18T12:20:28+01:00

Nee, wij maken alles (weer) mooi.

Wél kunnen er beperkt extra kosten worden berekend, mede afhankelijk van soort werk en onze (ook administratieve) handling: wij melden dat altijd vooraf, dus geen verrassingen achteraf.

Ik twijfel of spuiten wel mogelijk is?2017-05-03T12:11:28+02:00

Mail of bel ons, liefst met één of meer foto’s: dan vertellen we het u direct.

Wat zijn jullie openingstijden?2017-05-03T12:12:07+02:00

Iedere werkdag is onze klantbalie geopend van 08.00 – 17.15 uur en op zaterdag van 09.00 – 12.00 uur.

Afgeven van objecten en bellen kan dan altijd, maar voor (uitgebreider) advies van onze specialisten adviseren wij u vooraf even een afspraak te maken:
dan weten we zeker u naar behoren te kunnen helpen!

Mailen kan op ieder moment en wij reageren zo spoedig mogelijk.

Werken jullie regionaal, landelijk of ook in het buitenland?2017-03-18T12:21:50+01:00

Onze klanten en/of hun projecten zitten overal!

De spuitactiviteiten worden wel altijd uitgevoerd bij ons in Zeist.

Desgewenst verzorgen wij in overleg lokaal advies, transport en eventueel (de-)montage via een bevriende relatie.

Eigenlijk wil ik dat mijn te spuiten (bijvoorbeeld) kast eerst nog wordt vergroot, doen jullie dat ook?2017-05-03T12:12:34+02:00

Niet zelf, maar we brengen u graag in contact met een goede meubelmaker of interieurbouwer. Na de vergroting, spuiten wij dan uw kast!

Hoe en waarom bepaal ik de afmetingen en m2?2018-03-17T09:15:29+01:00

Onze prijzen zijn o.m. gebaseerd op het aantal m2, de oppervlakte wat gespoten moet worden.

Graag krijgen wij een opgave van het aantal stuks en dan van ieder stuk (in centimeters) de breedte, lengte, diepte of hoogte en dikte.

Bij o.a. lades en frontpanelen is belangrijk te weten of ook de binnenzijde moet worden behandeld.

Voor kleine paneeltjes wordt veelal als minimale oppervlakte 0,3 m2 gerekend. Tevens kunnen toeslagen worden berekend i.v.m. handling zwaar gewicht en bijzondere (onhandige) afmetingen: ook dit vermelden wij altijd vooraf.

Ik heb ook nog vaste (niet te transporteren) delen, welke in de nieuwe kleur moeten, kan dat?2017-05-03T12:12:56+02:00

Ja, wij leveren extra verf in de juiste kleur en glansgraad, alsmede een gebruiksaanwijzing mee. Deze verf kunt u dan gemakkelijk op de vaste delen (laten) aanbrengen.

Probleem met transport?2021-02-26T08:22:07+01:00

In overleg kunnen wij tegen vergoeding uw objecten in de regio Zeist ophalen en bezorgen  ( halen en bezorgen enkel op begane grond)

Bijzonder zwaar of verticaal transport, kraanwerk en/of “verre adressen” altijd in overleg.

Ga naar de bovenkant